Fullmåne MAGI.

Jag satt och chattade med en vän idag och vi började prata om vad man skulle göra för att gå ner lite i vikt, vi har båda fått barn ganska nyligen så man bär ju på några "mamma kilon " extra. Men man vill ju att det ska vara hållbart och inte gå ner massor för att sedan gå upp allt och lite till igen. Hon nämnde då att hon hade hört något som kallades fullmåne magi, jag tyckte att det lät intressant, men samtidigt är man ju lite skeptisk, men hon förklarade att vi har 12 stycket fullmånar på ett år och metoden gick ut på att vid varje fullmåne så tar man bort något tex vid den första fullmånen så slutar man att dricka kaffe/the med socker och nästa fullmåne så slutar man dricka läsk/saft mm och då har man vid den 12 fullmånen slutat med 12 mindre bra saker och eftersom att de går 1 månad mellan varje fullmåne så vänjer man kroppen och förändringen blir inte lika stor och då är det lättare att hålla det och inte falla tillbaks till gamla mönster och då får man en hållbar förändring. Det sägs ju även att fullmånen ger en motivation. 

Vad tror ni om månens magi ? Finns den eller är det ett påhitt? 
Månen sägs ju även kunna ladda och rena kristaller. 

(null)


Kristaller är ett annat intressant ämne, inom de spirituella så använder man olika kristaller, varje kristall har en särskild egenskap eller kraft, jag tycker att det är spännande, men jag skulle vilja lära mig mer om just kristaller och vad dom gör osv. 
Dom sägs ju ha många bra egenskaper som att dom kan beskydda oss från saker, rena oss och göra så att vi drar till oss mer av de vi verkligen vill ha. 
Vad tror du? Har du några erfarenheter som du skulle vilja dela med dej av ? Vad har kristaller hjälpt dej med och vilken är din favorit ? 
(null)

Attraktionslagen är en annan spännande och intressant grej. Det man sänder ut får man tillbaks, om man håller positiva tankar och lever i känslan av att man redan har de man önskar sig så ska man kunna dra åt sig mer av just detta. 
Detta är ett ämne som jag vill fördjupa mig i

Det var allt för ikväll. 

Jag ser att fler läser min blogg än vad som följer mig, om just du har läst ända hit så kan du gärna få lämna en like och en kommentar då skulle jag bli glad. 

Ha de gott så länge 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0