🍁 Regn och rusk dag 🍂


Idag vaknade vi till ett disigt och regnigt vĂ€der, man kĂ€nner ju pĂ„ en gĂ„ng hur humöret faller till botten nĂ€r det Ă€r dĂ„ligt vĂ€der, men det hör vĂ€l hösten till! 
Gillar du hösten ? Eller Ă€r de en som bara vill dra tĂ€cket över huvudet och typ gĂ„ i ide tills vĂ„ren kommer? 
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
Jag Ă€r lite delad i den frĂ„gan, jag Ă€lskar alla höstens vackra fĂ€rger, trĂ€den gĂ„r frĂ„n grön till orange för att sedan bli helt gula, det ser ut som att trĂ€det brinner đŸ”„đŸ”„ men dĂ„ kommer ocksĂ„ mörkret och alla vet vad det innebĂ€r, man fĂ„r verkligen kĂ€mpa för att behĂ„lla de positiva modet uppe och det Ă€r sĂ„ lĂ€tt att Allt bara kĂ€nns sĂ„ grĂ„tt och trist och det kĂ€nns som en hel evighet innan solens strĂ„lar ska vĂ€rma min hud. 
Men det som Ă€r mysigt med hösten och mörkret som gör entrĂ© Ă€r alla underbara ljus man fĂ„r lov att tĂ€nda, det blir sĂ„ mycket mysigare med ljus. 

(null)

🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
Denna grĂ„a och trista dag började med att jag gjorde iordning frukost och plockade fram allt som barnen som ska pĂ„ skolan behöver, nĂ€r dom gĂ„tt ut till skolbussen sĂ„ var de dax för mig att ta tag i lite hushĂ„llssysslor, diska, tvĂ€tta, vika tvĂ€tt och dammsuga, det leder mig till en annan frĂ„ga : hur ofta dammsuger ni hemma ? 🍂🍁🍂
Jag dammsuger faktist minst 1 gÄng per dag. Efter att de trÄkiga var klart sÄ bestÀmde jag och Tilda att vi skulle spela lite kort, nÀrmare bestÀmt " finns i sjön"
Och som den goda mamman jag Ă€r sĂ„ lĂ€t jag sjĂ€lvklart henne vinna. 
Hon var stolt som en tupp i en hönsgĂ„rd full med hönor ❀.
Jag ser de som att man förenar nytta med nöje, vi spelade lite kort och hade de mysigt och samtidigt sĂ„ tog vi chansen att trĂ€na lite siffror, genom att rĂ€kna mönster pĂ„ kortet och frĂ„ga efter det och sen nĂ€r man fick 4 Av samma sĂ„ hade man ett par och dĂ„ la man det vid sidan om, hon uppskattade det super mycket och Ă€ven jag ❀. 
(null)



Vad blir det för mat idag? 
Hos oss blir det kyckling idag , osĂ€ker pĂ„ om de blir kycklinggryta eller flygande Jacob, det fĂ„r vi se nĂ€r jag börjar med maten. VĂ„ra barn Ă€ter i princip allt, visst finns det saker som dom tycker mer eller mindre om, men vi har lĂ€rt vĂ„ra barn att innan man sĂ€ger att nĂ„got Ă€r Ă€ckligt sĂ„ mĂ„ste man smaka sjĂ€lv, för de som du tycker Ă€r super gott kan ju vara hur Ă€ckligt som helst för en annan person. 

Dagens ord: 
Du vet aldrig vad en annan person har i sin livs ryggsĂ€ck, du har inte rĂ€tten att döma nĂ„gon annan, inga kĂ€nslor Ă€r fel att kĂ€nna, hĂ„ll inget inom dej, fĂ„r dĂ„ kan de bli förmycket för dej att bĂ€ra. Du Ă€r den viktigaste personen i ditt liv, Ă€lskar du inte dej sjĂ€lv, sĂ„ kan du heller inte ta emot kĂ€rlek eller ge kĂ€rlek till andra 
❀ försök vara den bĂ€sta versionen av DEJ sjĂ€lv och försök inte att vara nĂ„gon du inte Ă€r, du Ă€r perfekt precis som du Ă€r och det kan ingen ta ifrĂ„n dej ❀

Önskar er en super bra dag sĂ„ ses vi i morgon igen ❀





Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vÄr stora familj bestÄende av jag (Angelika),min sambo Emil och vÄra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor pÄ en bondgÄrd med allt vad det innebÀr, hÀr fÄr ni hÀnga med pÄ allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0