👏 FREDAG ✹

SĂ„ var Ă€ntligen fredagen hĂ€r, egentligen Ă€r det ju inget speciellt med denna dag, bara att de kĂ€nns bra nĂ€r fredagen Ă€r hĂ€r och helgen Ă€r nĂ€ra, barnen Ă€r lediga frĂ„n dagis och skola och vi kan hitta pĂ„ en massa bus eller bara mysa i soffan och titta pĂ„ film, det fĂ„r tiden utvisa. I morse klev jag upp med ett litet lesset barn ( Hugo ) vid kl 04.00, han hĂ„ller pĂ„ att bli snorig sĂ„ dĂ„ Ă€r de svĂ„rt att sova, han vill vara nĂ€ra och han somnar bĂ€st nĂ€r man bör han pĂ„ bröstet och sjunger, han Ă€r en liten bĂ€rfis ❀. NĂ€r klockan nĂ€rmade sig 05.00 sĂ„ somnade han sĂ„ jag la han i sin sĂ€ng och dĂ„ kommer Tilda ner för trappen med ett leende pĂ„ lĂ€pparna, jag tĂ€nkte fika med dej mamma sa hon, sagt och gjort, jag kokade en kopp kaffe och frĂ„gade vad hon ville ha, finger och fil hör jag innefrĂ„n toaletten, jag dukar fram och vi sĂ€tter oss, vi pratar om allt mellan himmel och jord och de slĂ„r mig hur klok hon faktist Ă€r för att vara 5 Ă„r, hon Ă€r just nu inne i en period dĂ€r mycket handlar om döden och varför man dör och vad som hĂ€nder nĂ€r man dör, jag blir sĂ„ inspirerad av denna unge, hon Ă€r positiv i alla lĂ€gen, hon ser alltid de goda i allt och det Ă€r den finaste egenskap en mĂ€nniska kan ha. Vi har ett sĂ€rskilt band hon och jag ❀ för nĂ€r hon föddes sĂ„ var jag in och nosade pĂ„ andra sidan en stund pga blodbrist av en stor blödning. 

Önskar er en fantastisk Fredag❀

(null)

(null)




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vÄr stora familj bestÄende av jag (Angelika),min sambo Emil och vÄra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor pÄ en bondgÄrd med allt vad det innebÀr, hÀr fÄr ni hÀnga med pÄ allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0