Jul jul strålande jul ( 2021)

Hej kära du! 
Vad roligt att just du har hittat hit, jag hoppas att du ska trivas här. 

Även detta år fick vi fira jul på ett annorlunda sett, men man får göra de bästa av situvationen. Den 23/12 så har vi en tradition i vår familj, då tar vi fram granen och sen hjälpa  barnen åt och pynta med kulor och glitter. 
Måste få skryta lite då dom större barnen är väldigt duktiga på att hjälpa dom mindre och på det sättet får alla vara med och alla känner sig delaktiga. 
I vår familj så brukar vi ha en tomte som kommer men pga omständigheterna så fick tomten lägga klapparna under granen och på julaftonsmorgonen så får barnen välja ett paket som dom får öppna på morgonen, det brukar vara en succé, för medans dom hjälper varandra och välja ett paket och öppna så hinner jag göra i ordning julfrukosten bestående av risgrynsgröt och tunnbrödmacka med skinka eller ost, sen äter vi frukost tillsammans. 
Jag är en liten tidsoptimist (haha) så jag gör oftast köttbullar, janssonsfrestelse och potatisgratäng på självaste julafton, vilket gör att jag ALLTID missar Kalle anka och hans vänner och eftersom att jag aldrig kommer att lära mig så gjorde jag de även i år. 
Men när Kalle var slut så stod de ett färdigt julbord med allt som hör till och vi alla kunde tillsammans äta middag för att sedan öppna de kvarvarande julklapparna och i år hade vi lite flyt då alla faktist blev nöjda över sina julklappar, annars brukar någon av dom mindre gärna vilja ha de som de äldre har fått, men inte i år! 

Vad fick ni i julklapp ?
Vad är den värsta julklappen ni fått? 

Jag skulle prova att ta en fin julbild,det är inte de enklaste med 6 barn och hundar, men ett någorlunda resultat får man vara nöjd med.
God jul önskar familjen Eriksson/Nilsson! 


(null)

(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0