Hundutställning högbo bruk 2019-09-07

Vi gjorde sällskap ner till Sandviken och högbo bruk, vi hade inte tur med vädret denna dag, regnet stod som spö i backen. Så en frusen och kall matte och en hund som tyckte att vädret kunde varit bättre så gick vi in i ringen. Jag kände redan innan att min hund inte var riktigt på G för detta, men vi var ju på plats så vi gick in i ringen iaf. Väl i ringen så ställde hon upp sig snyggt som hon alltid gör, sen kom domaren som för dagen hade med sig en aspirant som skulle lära sig rasen, jag hade innan fått lovord att denna domare var bra och han kunde rasen, men just för dagen var han nog mer fokuserad på att lära ut än att presentera sig för mig och hunden. Vi fick visa tänderna tre eller fyra gånger för att han skulle visa aspiranten och vid gång nr 2 så fick Vaiana nog och backade undan och den yviga fina svansen åkte ner och kom tyvärr inte upp förens vi klev utanför ringen 😊. 
Han tyckte att hon var jätte fin iaf och han frågade mycket om hennes färg då han tyckte att den var intressant, hon behöver växa till sig så resultatet blev ett good, jag tycker att det var en rättvis bedömning och vart faktiskt glad då jag hade förväntat mig ett "kan inte bedömas " han sa till mig att hon får ett good idag men jag vill gärna se henne igen om 2 år, då kommer hon att vara en helt annan hund! Då kommer denna hund att ta värden med storm då hennes färg inte syns så ofta i utställnings sammanhang, hon är en jätte fin hund, man kan se de som att hon nu är en ful ankunge men att hon sen kommer att bli en svan !

(null)

Det var en trevlig dag!! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0