Hur vill jag föda? Kejsarsnitt eller vaginalt?

Nu var det dax för ett nytt gravid inlägg här på bloggen. Jag har nu hunnit komma till vecka 29 (28+1). Jag tycker att veckorna går snabbt och foglossningsbältet funderar faktist riktigt bra mot mina foglossningar! Verkligen super bra!
Jag har på en sjukgymnast inrådan köpt ett sådant.,

https://www.rehaboteket.se/ortos/hoft-lar-ljumske/foglossningsbalte-backenbalte?gclid=EAIaIQobChMI9piQz9723QIVx8YYCh0Q8gZkEAQYASABEgKolfD_BwE
Det är något jag absolut kan rekomendera och det är värt varje krona! 
I appen kan man för denna vecka läsa att bebis väger ca 1153g och är ca 38,6cm lång! 
Man kan oxå läsa att bebis nu har sin egen dygns rytm! 
Mitt illamående har kommit tillbaka och det blir många turer på toa! 
 Som ni vet så har jag en önskan om att få föda med ett planerat kejsarsnitt denna gång, pga min senaste förlossning och de komplikationer som blev efter i form av bl.a. en utmattnings depretion. Min barnmorska på hc är helt på det klara med att det blir ett planerat snitt och att det inte är några som helst tvivel på att det kommer att bli så, men nu är det ju inte hon som bestämmer och en tid till Freja barnmorskan är planerad i november. Är sjukt orolig inför detta besök, tänk om dom inte förstår mig? Tänk om dom tvingar mig att genomgå en vaginal förlossning? 
Hur förbereder man sig bäst inför ett sådant möte? 
Jag har läst allt som går om kejsarsnitt och är mycket väl medveten om de risker som finns! Men hur får man dom att lyssna på en och min rädsla ? 

(null)
Det var dagens inlägg! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0