Möte med Freja barnmorskan!

Idag var det alltså dax för mig att träffa en Freja barnmorska för att diskutera min vilja att föda med ett planerat kejsarsnitt. Detta möte har jag oroat mig för ända sedan jag fick tiden, tog öven upp det med min rätta barnmorska, men hon försäkrade mig om att det inte var någon fara. Men de visade sig att allt de hag oroat mig över var sant, hon var hemsk, hon tyckte att mina argument till snitt inte håll måttet och att hon var extremt skeptisk till att  en läkare skulle godkänna detta. Hon sa att efterson att jag har barn sen tidigare så kan jag ju helt öppenbart föda vanligt och då är det ju onödigt att be om ett snitt! 

Så nu är det två veckor till av oro inför detta. 
(null)
 
Varför kan inte en kvinna 2018 få välja hur hon tycker att det är säkrast att föda sitt barn ? 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0