När man har ett barn med läs och skrivsvårigheter!

Det har gjorts en utredning på vår äldsta dotter och idag fick vi vårdnadshavare reda på resultatet av denna utredning. Man hade kommit fram till att vår dotter har Dyslexi. 

Vi har länge misstänkt att de har varit något, men det kommer ändå som men chock när man får de svart på vitt.

Jag kommer inte att älska mitt barn mindre bara för att hon fått denna diagnosen, hon är precis samma glada härliga unge. 
Nu kommer hon att få den hjälp hon behöver både inom skolan och här hemma. 
Vi kommer att få hjälpmedel som kommer att hjälpa henne! 
Men man har ju tusen frågor och som den höns mamma jag är så oroar jag mej för precis allt! 
Kommer hon att bli mindre omtyckt för detta? 
Kommer hon att bli mobbad i skolan ? 
Hur kommer hennes liv att se ut? 
Vilka svårigheter kommer hon att ha? 

Finns det någon annan förälder som har barn som har dyslexi ? 
Hur ser er vardag ut? Vilka hjälpmedel kan ni rekomendera för att underlätta? 
Hur tog ni de när ni fick veta? 

Tacksam för alla råd och tips och trix! 

Önskar er en fin dag ❤️ (null)
Blid från Google! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0