Detta är skandal!

Skulle du klara dej en hel dag till fjälls på mackor, dryck och ett kokt ägg? 
Alltså en hel dag från kl 8.00 till 17.00? 
Nej det skulle du absolut inte och du är ändå vuxen, men denna matsäck är vad skolan erbjuder våra barn på fjällresan. Man får såklart skicka med barnen egen matsäck, men jag tycker att de skolan erbjuder inte håller måttet för en lunch, nu är de ju såklart inte skolan som bestämmer detta, utan detta kommer från högre instans, men det är rent ut sagt bedrövligt att våra barn inte ska få med sig ordentlig mat! 

(null)

(null)

Som ni kanske har listat ut vid det här laget så skickar vi med våra barn egen matsäck denna dag och den kommer att bestå av 
  • Makaronsallad med köttbullar och dressing. 
  • Mackor.
  • Festis.
  • Frukt.
  • Russin.
  • Varm oboy. 
  • Risifrutti. 
Mina barn ska inte gå hungriga på en fjällresa iaf. Men jag tänker på att de faktist finns barn som inte kommer att ha med sig egen matsäck, det finns barn som kommer att ta del av skolans matsäck. Dessa barn har av olika andledningar inte möjlighet att ta med sig eget och det är dom jag tycket synd om. Skolan ska vara lika för alla, men när man från skolan håll väljer att göra så här så blir de så fel. 
Antingen tar alla med sig egen eller så fixar skolan/kommunen matsäck så att alla barn får lika. 

(null)

Det finns faktist föräldrar som vrider och vänder på varje krona och för dom blir varje sådan grej en stor uppoffring och ser man de genom ett barns ögon så blir de orättvist, "varför har du de och inte jag " , orättvisa skapar utanförskap. 
Såklart är man inte en dålig förälder för att man inte kan skicka med sitt/sina barn matsäck, men det skapar ett dåligt samvete hos föräldrarna. 

För mig är det egentligen ingen "big deal" att gå upp och fixa inför utflykter mm, men skolan ska vara på lika vilkor och där med basta, sen när blev skolan en klassfråga? 

(null)

Så snälla regeringen, sluta spara in på våra barn, det är dom som ska ta över detta land efter oss. Alla är lika betydelsefulla och viktiga , låt de även vara så i framtiden, låt inte skolan bli en grogrund för orättvisor, iaf inte mer än som redan existerar idag. 

Vad tycker du om detta? 
Lämna gärna en kommentar och gillar du detta inlägg så tryck gärna på gilla knappen 😀. 

Önskar er en fin kväll /A❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0