Blod är alltid tjockare än vatten?

Måste man tycka om familjen ? 
Jag personligen har varken mamma eller pappa kvar i livet, så jag anser att jag behöver inte vara någon förutom mina barn till lags! 

Men människor i min närhet medvetet sårar och ständigt får både mig och mina barn att känna oss mindre värda, är den relationen verkligen värd att upprätthålla? 
Måste man till varje pris upprätthålla denna familje idyll? 
Den idyll som i mina ögon inte ens existerar. 
Jag har i många många år försökt allt för att passa in i denna människas sällskap, men när jag ser mina barn lessna över hennes egoism så är det nog, jag tänker inte ändra på mig eller mina barn längre, duger vi inte som vi är så behöver vi inte umgås alls! 

Det finns så många saker som jag skulle vilja säga till dej, men det är liksom ingen mening att ens förstå hur du tänker, för i din värd finns bara du och du går över lik för att få som du vill och om de betyder att ett barn sitter och gråter på sitt rum för att hon inte förstår vad hon har gjort för fel, hon förstår inte varför hennes bästa kompis är borta för att du har bestämt dej för det! 

(null)


Jag anser att man ska inte göra någon skillnad på barnen i den stora familjen, men de har länge varit tydligt att vissa är mindre värda än andra. 

Nej nu har jag gnällt av mig! Men mitt svar på frågan som ställdes i början av inlägget är. Nej man behöver inte tycka om familjen! 

Tack för att du fick mig att inse hur elak du kan vara!!! 
Du förtjänar inte min eller mina barns respekt! 
(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0