Hjärnskada eller depression!

Min läkare på HC skickade en remiss till psykiatriska här i stan, detta för att jag skulle få en bedömning. 
Detta besök har oroat mig så otroligt mycket, har haft återkommande mardrömmar om att dom spärrar in mig och att jag aldrig kommer ut igen. 

Hjärnskada eller en svår depression. 
Vi börjar med att gå igenom min journal och läkaren upptäcker då att jag vid min senaste förlossningen förlorat väldigt mycket blod, över tre liter går de att läsa i journalen. 
Han förklarar då att han inte är säker på att det är en depression jag har, han förklarar att vid en så stor och snabb blodförlust så kan man få permanenta skador på hjärnan, han ifrågasätter även varför ingen röntgen har gjorts på min hjärna eller någon vidare uppföljning av just detta. 

En chans att utesluta
Han rekomenderar då att jag ska gå en behandling i 10dagar,där man ger antidepressivt intravenöst, då detta skulle ha en bättre effekt än tabletter. Efter denna behandling så skulle han och jag träffas igen för att göra en uppföljning, för att se effekten av detta och hur vi går vidare. 
Men tänk om det är en permanent hjärnskada jag har fått? 
Kommer jag då att behöva må så här hela mitt liv? 

En annan behandling. 
Om det skulle visa sig att det rör sig om en hjärnskada pga den kraftiga blodförlusten, så förklarade han att de fanns då en annan behandling och om så var fallet så skulle han se till att jag fick den vård som jag behövde. 
Det känns tryggt ⭐️

Uppföljning kommer. 
Ha de gott alla! 



(null)

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0