En mycket vacker, men kall dag i Norrland!

Så var måndagen här och de betyder att väckarklockan ringer kl 06.15 för att fixa i ordning frukost till barnen som ska i väg på skolan. Idag blev de gröt, jag tycket att det är viktigt med en bra och riktig frukost, nu ska väl erkännas att jag är ingen frukost människa och det är inte mina barn heller. 
Bussen till skolan går 07.25 och vid 7.00 så hade frukosten blivit uppäten, tandborstning och påklädning gick snabbt, håret skulle flätas  , men kl 07.22 så svar dom färdiga att gå ut till bussen. 
Fördelen med att bo på landet är att skolbussen, som egentligen är en vanlig busslinjer stanna precis utanför huset och inte vid de bestämda busshållsplatserna, så dom behövde inte gå så långt! 

Idag var de -30 grader och Ida hade skidor på gympan, men de vart inga skidor pga de kalla vädret så blev de inne gympa. 
För en tjej som hatar att åka skidor så är de rena himmelriket. 

De små var lediga från dagis idag och inledde morgonen med de obligatoriska morgon badet X7. 

I morgon är de dagis och jag ska på ett läkarbesök i stan, för att komplitera ett läkarintyg ingen, bråket med FK fortsätter. 

Hoppas att er dag har varit toppen! 
(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0