En härlig dag, trots förkylning.

Idag vaknade jag med en huvudvärk som inte var av denna värd och ont i kroppen, sa till min sambo att de känns som feber värk i min kropp och mycket riktigt visade tempen 39.9 grader. 

(null)

Tog alvedon och efter en stund kände jag mig lite piggare, så jag tänkte att frisk luft kan göra mig gott, så jag tog med mig hundarna på en promenad och sen gick jag och hundarna ner till ladugården och släppte ut hästarna, fodrade och vattnade fåren och hönsen, vi tog och mockade och gjorde i ordning kvälls höet till hästarna. 
Våra 2 stora hästar har fri tillgång på hö ute i rundbal så dom får äta hur mycket dom vill och i den takt dom själva vill, mina hästar har alltid haft fri tillgång på rundbal i hagen. 
Våran minis shettis kan dock inte ha fr tillgång, då hon lägger på hullet onödigt mycket då, så henne ger i frukost,lunch middag  ute i hagen och kvälls fordringen får hon inne i stallet. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Ida åkte på kalas idag, mycket kalas inbjudningar, vilket är roligt! 
Jag vet inte om det är lika vanligt med kalas där man bjuder alla i klasen i städerna, men här på landet är det mycket vanligt och det uppskattas mycket av baren, det är roligt att komma på vad man ska ge i present och de är roligt att plandera vad man ska ha på sig,det är pirrigt att se vilka andra kompisar som kommer att vara där och spännande att se vad de andra har hittat på för presenter. 

(null)


Efter de så spelade jag och Moa lite spel, diamant och några andra, det är roligt när man kan ge dom lite egen tid och de uppskattas mycket. 
Efter de bestämmde vi oss för att gå ner till ladugården och städade åt kaninen och vi passade även på att klippa klor och mysa. 

Sen ville barnen pyssla, så dom byggde lite pärlplattor och sen var de dax att titta på melodifestivalen, barnens favo låt var fuldans och dom jublade högt när de visade sig att den gick direkt till finalen.

Så summan av kardemumman är att de trots förkylning så har vi haft en riktigt bra dag. 

❤️
Många kramar /❤️A
Malin
2018-02-25 @ 19:36:04

Fy tusan vad jag saknad hästarna. De var en sän stor del i hela mitt barn och tonårsliv så jag känner mig halv utan

Svar: Kan förstå att du saknar att ha häst i ditt liv, speciellt när det varit en sådan stor del av din uppväxt, på den tiden var de bara häst i skallen på oss 😉. Jag har kvar mina gamlingar, mitt varmblodssto är 21år och valacken är 15år. Sen har vi lilla Solsken som är 14!
Angelika Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0