Bod Khyi ser Ockra

Namn: Bod Khyi ser Ockra
            Till vardags kallas hon för Vaiana. 

Född: 2018-01-22

Kön: Tik

Färg : gold sabel. 

Speciella egenskaper: 
En tuff brud i lyxförpackning, om någon försöker sätta henne på plats, så nyper hon utan att tveka tillbaka. Liten men tuff, men hjärtat på rätta stället. 

De bästa hon vet: 
Att busa med hund och barn kompisar. 
Mysa med matte och husse i soffan. 
Vara ute och busa i de vita guldet. 

De absolut värsta hon vet: 
När någon i familjen försvinner. 

Bästa maten: 
Från att ha varit fröken kräsen i maten, till att bli en mat glad liten tjej. Nu är hon glad i maten och äter glatt upp allt hon får. 

Hur hon kom till oss: 
Jag har länge suktat efter en Tibetansk mastiff med färgen Gold. När en kär vän till mig som av en händelse råkar ha en kennel och föder upp just Tibetansk mastiff skulle ta valpar på sin gold tik, så blev längtan för stor. 
Så vi bestämde att om de föddes en gold tik så skulle jag köpa henne, vi ställde oss i valp köpar listan, vi väntade med spänning inför valparnas ankomst och när de föddes så fanns vår lilla prinsessa där. 
Så den 25/3 åkte hela familjen till Sundsvall och möte uppfödaren som kom från Uppsalatrakten. 

(null)

(null)

(null)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0