Jonas Upprättelse.

Jag skrev för en tid sedan ett inlägg om en pojke som hette Jonas. "En historia som inte får tystas ner" löd rubriken på detta inlägg. Läs gärna det för att få en större förståelse för detta inlägg! 

Denna historia har berört mig så mycket att jag helt enkelt inte kan sluta tänka på detta. 
Hur är detta möjligt i ett land som "trygga" Sverige ? 
De myndigheter som skall skydda oss som mest är de som samtidigt sviker oss och utnyttjar sin position. Varför ? 
För att bättra på någon statistik? 

Man hade ju kunnat hoppats att just denna händelse varit en isolerad händelse och att detta inte skulle upprepa sig, men även om de varit en isolerad händelse så hade de inte varit okey på något sätt, men det som är så oerhört tragiskt är att detta upprepar sig gång på gång. 

Samhället och myndigheter utnyttjad sin "makt " till fullo och de enskilda familjerna som drabbas av detta står helt maktlös inför detta makt missbruk. 
För när man har hamnat i "klona" på tex socialtjänsten så är det många som inte orkar bråka om precis i allt, för någonstans så tror man ju att denna myndighet ska hjälpa, istället för att i många fall sopa undan fötterna på familjen och fatta beslut som egentligen inte är bra för den enskilda eller dess familj. 
Ett sätt för dom att lösa problemet.

I fallet om Jonas så upptogs det en anmälan om tjänstefel, men denna utredning lades så klart ner. Flera jag pratat med har alla sagt samma "du vinner aldrig mot en polis, dom håller varandra om ryggen". 

Varför placerade polisen en 17åring i en cell istället för att köra honom till platsen som de tydligt stod på handräckningen från socialtjänsten ? 
Jonas var alltså 17år när han placerades i en cell, han var alltså inte myndig, varför kontaktade polisen då inte socialtjänsten eller de anhöriga för att informera om läget?
Varför valde polisen att frångå den handräckning som man tidigare fått? 
Varför ringer man inte till familjen och informerar om Jonas bortgång på en gång? Varför väntar man ?  

Om man som jag fått tillgång till delar av polisutredningen så ser man att lampans lutande och de faktum att de var ett handfat nedanför lampan, detta skulle innebära att Jonas skulle ha hängt i en konstigt lutande ställning och då skulle ej byxan kunnat varit kvar på lampan, då den sluttade neråt. 
Jag vet att han ej tog sitt eget liv och det är dax att detta ser dagens ljus. 

Jag har fått höra att sånna personer som Jonas var, dvs personer som avviker från de vi kallar normalt ( vem bestämmer de?) 
Kallas i poliskretsar för avskum som måste bort. 

Nu säger jag inte att alla poliser, socialtjänstemän mm beter sig på detta sätt, men det finns tyvärr många rötägg som utnyttjar sin position till fullo.     

En annan fråga som väckt mycket känslor inom mig är varför var de poliser med när familjen skulle ta sitt sista farväl av Jonas ? 
Familjen var ju inte misstänkt för något brott. Varför vaktades Jonas kropp av 2 poliser i uniform på ett sjukhus? 

Varför var hela Jonas kropp täckt av en gul/orange ambulansfilt ? 
Jag kan inte finns någon som helst logisk förklaring till varför polisen var närvarande eller varför kroppen var helt täckt! 

Vad tror ni? 
Försökte och lyckades polisen dölja något för familjen om Jonas bortgång? 

Jag har ju som jag tidigare nämnde fått tillgång till dokument ang Jonas och jag jag kollat på obduktions rapporten och enligt denna så har Jonas massvis med skador på sin kropp som enligt mig tyder på att han blivit kraftigt misshandlad. Det ät flera A4 sidor som dokumentera skador på hans kropp. 
Hur mycket våld får en polisman egentligen använda ? 


Just denna enskilda händelse lämnar mycket fler frågor än svar, men det är något som utelämnas, saker som polisen inte vill ska komma ut, då de i utredningen saknas papper och detta vet vi för att alla sidor i utredningen är numrerade, men alla sidor finns ej med i utredningen som kommer från polisen. 
Vart är dessa dokument ? 
Vad innehåller dessa? 

Tillsammans kan vi kräva att sanningen om detta ser dagens ljus, Tillsammans kan vi få alla svar. Tillsammans kan vi hitta de pusselbitar som saknas, så att pusslet om Jonas kan bli helt och en familj kan få chansen att sörja sin bortgångna utan misstankar om att allt inte gått rätt till! 

Varför finns de så många frågetecken kring detta som ingen vill svara på??
Vad är det med denna historia som för att ingen jounalist vågar skriva om detta? 

Tillsammans kan vi hjälpa andra som nu befinner sig i denna situvation. 

Tillsammans för Jonas 
#jonasupprättelse. 
 

Jessica Högberg
2017-10-03 @ 14:09:44
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Låter ytterst obehagligt, är det nån du känner?? Vad jobbar du med som får del av detta??

Svar: Nej det är ingen jag känner, jag har fått kontakt med Jonas syster Emma och genom henne har jag fått ta del av utredningen.
HTTP:/
Angelika Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0