Min kamp mot Försäkringskassan.

För ett par veckor sedan så kom det ett brev från FÖRSÄKRINGSKASSAN där man övervägde att inte längre betala ut sjukpenning åt mig, detta trots att min läkare skrivit ett utförligt läkarintyg. Jag hade då 2 veckor på mig att komma in med svar. 

Min läkare som är långledig hade bokat en tid med en annan läkare så de blev hennes uppgift att svara till dom, jag tog med hela brevet från FÖRSÄKRINGSKASSAN och mitt personliga brev. 

Min nya läkare hade läst alla journalanteckningar och även pratat med min samtalskontakt ang mej. 
Hon skrev ett nytt intyg, ett mycket utförligt intyg, där hon även berättade att den dokumentation som dom krävde, hade dom inga möjligheter att utföra på hälsocentralen så därför skulle en remiss till psykiatriska skickas. Hon satte diagnosen utmattningssyndrom, har tidigare haft ångesttillstånd som huvuddiagons, men detta blev nu ändrat. 
Innan hon skickade intyget till FÖRSÄKRINGSKASSAN så tog hon hjälp av andra läkare för att de skulle bli så korrekt som möjligt, detta för att hon förtydligade för mig att den här stressen som de här skapar för mig är absolut inget bra. 

Igår kom ytterligare ett brev från dom, ytterligare ett övervägande om att dra in min sjukpenning, dom verkar inte ha läst mitt intyg alls, min läkare har skrivit GRAVA kognitiva funktionsnedsättningar, men detta har FÖRSÄKRINGSKASSAN tolkat som att de är av mildare Art och att en remiss är skickad verkar dom inte bry sig om alls,
Så åter igen har jag fått hjälp att skriva ett nytt brev till dom, till vilken nytta? Är nämligen rätt säker på att dom inte läst de andra! 
Känslan jag fick när jag öppnade detta brev, var att den lilla ork jag hade försvann totalt, luften gick ur mig.
Har sen detta brev hamnade i min hand, varit sängliggande, jag ORKAR verkligen inte kliva upp ur sängen, min kropp har sagta men säkert stängt av och nu är den totalt blockerad. Jag sover och sover men ändå är jag trött, så trött att jag får svimingsattacker och känner mig yr. 

Detta har skapat en sån stress och de är det som har gjort att jag blev sjuk från första början, vad är mänskligheten hos Försäkringskassan? Vart är empatin för människor ? När man är sjuk så är detta de sista man behöver! 

(null)

Hur mycket ska man orka bråka med olika myndigheter ? 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0