En helt vanlig j*vla dag!

Dagen började med att barnen skulle väckas och hinna få i sig en vettig frukost, det är lättare sagt än gjort när dom båda är trötta och sega på morgonen, idag var det bara en av tjejerna som skulle i väg på skolan, då den äldre skulle till tandläkaren för kontroll av hur tänderna växer,så hon vart hemma hela dagen, då det tar ca en timme till tandis, inte för att jag tror att hon klagar! 

Sen har dagen flutit på, med hundpromenader och försök till att fånga en kattunge som bestämt sig för att flytta in vår maskinhall, vi använde oss av en kattfälla som slår igen när katten går in, men vi fångade allt annat än just kattungar, grannkatten, våra egna katter och till och med en räv, ja ja det var bara att öppna den och släppa ut de som var där i och rigga den på nytt, får se vad vi gångar under natten. 
(null)

Vi har även städat lite hos djuren, börjat den stora vinterstämningen har börjat, så skönt när det är klar, fåren och hästarna är fortfarande ute på bete, dock stödutfodrar vi med rundbal, skönt när vädret tillåter att dom får vara ute så länge det bara går, då blir inte stallperioden så lång. 
Men det är så skönt att kunna ta in alla djuren på vintern och när de värsta stormarna och minusgraderna finns utan för fönster så känns det bra i hjärtat att veta att alla djuren är inne i stallets varma vrå och mumsar på sitt hö! 
(null)

Jag hoppas att hösten stannar länge så att inte vintern blir så lång! Ingen har ju missat att den torka som rådde i somras drabbat oss bönder hårt, i form av foderbrist, jag personligen vill inte tvingas säga hejdå till några av mina djur pga forderbristen. Jag älskar och månar om alla mina djur och här på vår gård är alla djur individer med namn och som är något bortskämda, men dom är också lyckliga! 
I dag hade en höna i hönshuset ruvat fram en kyckling, så dom fick ett eget litet bo, med värmelampa och extra mycket spån och hö. Nu håller vi tummarna att den lille överlever, den var pytteliten! Får ta lite kort i morgon! 

Önskar er en fin fredag! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0