Sluta spara in på våra barn!

Idag är det FREDAG och nästa vecka är det sportlov för barnen. 

Ida fick en läxa att kolla på månen och stjärnorna, så ikväll när det började skymma så gick vi ut och kollade på månen. 
Det var inga stjärnor när vi var ute, så det får vi ta en annan dag, kolla på stjärnbilder. 
I dag bestämde barnen att vi skulle äta hamburgare med strips, så det lagade vi idag! 
Underbart att göra det hemma, så man får välja precis vad man vill på! Visst det blir lite kladdigt när man har en ettåring som är i perioden "kan själv", men det är ju en charm med det också! 

I veckan som var fick vi hem info ang barnens fjällresa och något som jag stör mig lite på är att man får välja om man vill skicka med barnen egen matsäck eller om man vill ta del av skolan medhavda matsäck, som består av ägg, mackor, kalldryck och varm dryck. 
När dom ska vi väg på fjällresan så åker dom från skolan kl 08.00 och beräknas komma tillbaka 16.30-17.00, hur tänkte dom här? 
Ska barnen vars föräldrar som väljer att ta del av skolans matsäck klara sig på ett ägg och några mackor under en hel dag? 
Jag förstår såklart att det inte är skolan som har beslutat detta, detta kommer i från högre instans, sparkraven blir allt mer tydlig. 
Jag tycker att det är rent ut sagt förjävligt att man ska spara in på barnen, barn behöver bra mat för att orka och ska dom dessutom vara ute en hel dag så är väl de minsta man kan kräva, att dom ska få riktig mat! 
Ni har kanske redan räknat ut vilket allternativ vi valde, vi valde att skicka med våra barn matsäck och våra barn kommer att få med sig

  • Pastasallad med dressing. 
  • Mackor 
  • Risifrutti 
  • Frukt +russin 
  • Festis 
  • Varm oboy. 
Jag hoppas att dom inte ska behöva gå hungriga den dagen.
Vi frågade om våra barn ville åka slalom eller längdskidor och svaret var övertygande, dom skulle åka längdskidor. 

Har ni haft sportlov redan? Vi börjar vårat lov på måndag och då har vi beställt mildare väder så att det går att vara ute. 

Nu är det sällskapsresan på tv och de äldre barnen sitter bänkade i soffan.
Om en stund ska vi gå och ta in hästarna och ge övriga djur kvällsmat! 
I morgon ska Moa iväg och leka med en kompis och Emil ska hjälpa kompisens pappa, får se om vi åker hela familjen eller om de blir Emil och de äldsta baren som åker, det beror ju på min dagsform. 

Önskar er en fin fredag och en trevlig helg❤️ (null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0