Hej mitt vinterland!

De har väl knappast undgått någon att det har kommit MASSOR med snö i Norrland den senaste tiden, vilket barnen såklart är mycket glada över, men för oss vuxna finns de två sidor på myntet, visst det är super roligt att de äntligen har blivit en riktig vinter, dock är de inte liks kul att skotta bort snön, tur att vi har traktor på gården som gör de mesta av jobbet. 
Idag har vi varit ute hela familjen och skottat upp runt vårat hus, detta för att de ska hålla värmen och inte bli så kallt på golven, hela familjen hjälpte till, lilla Tilda på 1 år kämpade på bra med spaden, sen blev de lite pulk åkning. 
När vi varit ute några timmar så gick några frusna barn in och vi fixade i ordning lite fika, varm oboy och mackor. Det var mycket uppskattat! 

Bjuder på några bilder från mitt vinterland. 



(null)

(null)

(null)

(null)


Det bästa med denna mörka årstid är att man kan tända levande ljus för att öka på mysfaktorn och så här när julen håller på att dansa ut är de härligt att njuta av de julpynt som än finns kvar i huset. 
(null)


Önskar er alla en fin kväll 
Kramar //A



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0