Första dagen med Anafranil

Idag var det dax för mig att starta min behandling med Anafranil

Väl framme på avdelningen så förklarade den snälla sjuksköterskan för mig att man brukar ge de två första behandlingarna via en injektion i muskeln, efter det får man de via dropp så länge som läkaren tycker att de behövs! 

Jag fick idag två st sprutor vid höften, en på varje sida. 
Det gjorde inte alls ont på något vis, visst sved de till när nålen gick i genom min hud, men det var inte alls farligt! 

Eftersom att det är lördag i morgon så kommer jag få min andra injektion på en avdelning, vilket är skrämmande. 

Den snälla sjuksköterskan följde med mig upp på avdelningen idag, för att jag skulle veta vart jag skulle i morgon. 
Jag känner ingen effekt av medicinen än, men de sa den snälla sjuksköterskan att jag förmodligen inte skulle göra.

Det ända jag känner är en "metallisk" smak i munnen och ett illamående. 
Jag har ju så klart googlat olika symtom som man kan få av denna medicin och det var inte en trevlig läsning. 

Det var allt för mig idag, så återkommer jag i morgon med dag två av behandlingen! 

(null)

Ha de gott! 

Malin
2018-01-27 @ 09:09:01

All lycka till nu

Svar: Tusen tack fina du❤️ jag kämpar på och jag tänker inte låta denna sjukdom besegra mig!!
Angelika Eriksson

Malin
2018-01-30 @ 11:46:05

Det gör du rätt i, du är starkare än du tror. När du behöver vila finns det alltid nån som bär dig <3

Svar: ❤️ tusen tack min underbara, ibland önskar jag att avståndet mellan oss var mindre!
Angelika Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0