När alla fyra barnen är sjuka samtidigt.

Förkylningen har slagit till ordentligt hos oss och alla fyra barnen har hög feber, snoret rinner och har en hosta som inte finns av denna värld. 
Man känner sig så otroligt hjälplös när baren är sjuka, man vill ju göra så att allt blir bra, men ibland kan man inte ta bort de onda, då får man istället försöka lindra så långt det är möjligt. 

(null)

(null)


Mannagryns gröt till frukost och glass i stora lass med varm nyponsoppa och mys framför favorit filmerna får det att bli någorlunda uthärdligt. Och lite alvedon för att lindra ytterligare! 
Så nu ligger mina hjältar i soffan, under varsitt täcke och kollar på film, mamma får servera något att dricka mellan varven, men vad gör man inte för sina ❤️ an. 

(null)

Nu hoppas vi att detta är något som är snabbt övergående, för de skulle enligt prognosen bli fint väder i helgen, så jag hade hoppats på en trevlig helg med massor med ute aktivitet, pulkåkning, hundbus och korvgrillning.
Vi håller tummarna att de blir av, annars får man ju göra de bästa av situvationen! 

Önskar er alla en fin dag! 
Kram /❤️A
Anne-Lie
2018-02-15 @ 17:37:35

Kokt skivad gul lök i mjölk, kan jag rekommendera. Sila bort löken och drick mjölken varm. Sänder er kryakramar och håller tummarna för att hälsan återkommer fort.❤️

Svar: Tusen tack för ditt tips! Hoppas att ni får hålla er friska ❤️
Angelika Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0