En dag utöver de vanliga!

Dagen började med att jag vaknade långt innan väckarklockan skulle ringa, den skulle ringa 06.15, men jag vaknade redan vid kl 4 och kunde verkligen inte somna om. Efter en stunds virdande och vändande så bestämde jag mig tillslut för att kliva upp och eftersom att jag nu hade gott om tid så tänkte jag överaska barnen med mannagrynsgröt till frukost, så fick de bli. Men de blir inte alltid som man tänkt sig när hjärnan inte riktigt vill vara med, jag tyckte inte att gröten gick ihop sig som den skulle och de visade sig senare att jag har tillsatt för mycket vatten, så det blev ingen gröt till frukost, det blev mannagrynsvälling, men barnen klagade inte och de var ju huvudsaken. 

(null)

Inte alls lika kalt idag, i morse visade termometern endast 15 grader, hoppas att temperaturen kan vända till de mildare snart, håller tummarna att de blir mildare till barnen har sportlov, så att man kan vara ute och leka utan att bli kall eller förfrysa sig! 

Dagen rullade på och jag har idag städat lite i köket, jag hade ett planerat läkarbesök idag, men det visade sig att läkaren var sjuk så de vart inte något läkarbesök för mig, jag skulle få en ny tid. 
Barnen beställde pyttipanna till middag idag, så det fick de bli! 
I och för sig så tror jag att det är rödbetorna som är godast om man skulle fråga dom! 

Nu är det endast dagar kvar tills att barnen får ett välbehövligt lov från skolan och som dom längtar! 

Har era barn haft lov redan?
Vad hittade ni på isf? 

Vad brukar ni hitta på med barnen på loven? 
Har ni  möjlighet att vara hemma med dom eller hur lägger ni upp de? 

Alla familjer ser ju olika ut och har olika förutsättningar, det är alltid spännande att höra hur andra familjer gör! 

Önskar er en fin dag❤️
(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0