Efter regn kommer solsken, säga de ju!

Idag vaknade jag så där äckligt tidigt, långt före veckarklockan, men så full av energi, en enerig jag inte känt på åratal och kände att detta kommer att bli en bra dag. Nu är klockan runt två och herregud vad jag har fått saker gjorda, jag har städat gästrummet, tvättar bort all tvätt, vikt och plockat in kläderna i garderoben, mm för er kanske detta inte låter som något speciellt, men för mig som för två dagar sedan satt och grinade på toalett golvet för att jag inte minns hur man sätter igång tvättsmaskinen, är detta stort! 

Jag och Barnen  har varit ute och gått med hundarna, både barn och hundar blev glada över att få leka i snön. 
Alvin är hemma från förskolan denna vecka då han har en hosta som inte är av denna värd. Vissa kanske tycker att de är fjantigt att han ska vara hemma för lite hosta, men jag tänker dels på han som nu inte orkar med tempot som är på förskolan, men också på de övriga barnen och personal, dom kan ju också bli smittade och de hade ju inte varit kul! 

En vecka kvar till sportlov och som barnen längtar, igår hade de äldre barnen skidutflyckt på skolan och dom hade haft en riktigt bra dag, man fick välja om man skulle ta lunch från skolan eller om man tog med sig mat hemifrån, mina barn valde att ta med sig mat hemifrån så dom fick med sig, pastasallad, mackor, Festis,  risifrutti, frukt och en termos varm oboy, vilket var uppskattat. 

Hur brukar ni göra vid skolutflykt? På mina barns skola så är de vissa föräldrar som anser att skolan ska vara kostnadsfri och dessa skickar inte ens med frukt till sina barn, jag tycker att det är fjantigt och framförallt orimligt, vi har alltid frukt hemma så för mig är det en självklarhet att dom ska ha med sig en frukt på skolan varje dag, vad tycker ni? 
Är frukten en klassfråga ? 

Ha en bra dag❤️ (null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0