Moas och Hjördis första nationella hundutställning!

I helgen var det dax att packa bilen och åka till Sundsvall för hundutställning. 

Lillan de Walls minne 7-8 april 2018. 

Vi bodde på hotell scandic nord, ett jätte mysigt hotell och framför allt hundvänligt. 
Ett annat plus var att de låg jätte nära utställningsplatsen. 
När man checkade in så fick man hundgodis till hunden och ett informationsblad där de bl.a. stod att om hunden var van att sova i sängen hemma så fick den självklart göra de på hotellet också, bara man bäddade i ett extra lakan, så detta är ett hotell jag verkligen kan rekomendera om ni reser med hund! 

Vår resa började på fredag eftermiddag, på lördagen så skulle min svärmor ställa ut sin blodhund Elektra, men det var nästan 50 hundar före och domaren dömer ca 20-25 hundar i timmen, så vi hade ingen brådska, vi kunde ta en promenad med hundarna och sedan njuta av hotell frukosten. För svärmor och Elektra gick de jätte bra, hon fick sitt andra cert, men svärmor ville inte stanna till finalen, utan vi åkte ut till havet så stt hundarna fick busa av sig. 

(null)



På söndagen var det dax för mig att ställa tibetansk mastiff. 
Hon fick ett VG, hon vägrade nämligen att ha svansen uppe när hon sprang och sen hade hon tappat all den vackra vinterpälsen så domaren tyckte att de saknades fluff. Jah är super nöjd iaf, för hon skötte sig utmärkt, bortsett från att hon inte hade svansen uppåt! 

Min dotter Moa som är 9år skulle ställa sin isländska fårhund Hjördis för första gången på en stor utställning. 
Det gick jätte bra för dom, båda behöver dock lite mera skinn på näsan. 
Hennes betyg vart Good.  (null)

En rolig och lärorik helg i Sundsvall, nu ska vi öva och öva så får vi se vart vi hamnar här näst! 

Ha de bra ❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0