Åh vilken underbar dag!!

Igår hade jag en RIKTIGT bra dag, bästa på väldigt väldigt länge. 
Jag och psykologen pratar mycket om att de dagar jag mår bättre så gör jag för mycket, detta för att jag på något konstigt sätt ska prova ta igen den tid jag missat. Detta går ju självklart inte. 
Jag fick order om att istället för att som vanligt prova göra 1000 saker och då gärna på en gång,som oftast slutar med att saker hamnar fel, allt blir fel och jag får gång på gång känna att jag inte lyckas och min självkänsla blir då lika med noll. Istället för att göra de så ska jag göra en sak i taget och sen spelar det ingen roll hur lång tid de tar för mig att få uppgiften klar, de viktigaste är att jag får känna att jag lyckas och sen vila mellan varje uppgift och vila betyder inte att jag ska lägga mig och sova, utan istället rensa hjärnan från intryck, detta gör jag bäst genom att gå ut och gå 15-20 minuter och då gärna i sällskap med mina hundar. 
Det är något jag måste jobba med, för det är ju så otroligt lätt att falla in i gamla mönster och köra på till 1000 igen. 
Jag lyckas inte varje gång, ibland drar de liksom igång av sig själv och då är det svårt att stoppa men jag försöker att tänka på hur jag ska göra i olika situationer. 
Ibland blir de fel och helt knasigt. 
Ibland tappar jag fotfästet och hamnar åter igen i de där mörka hålet och de känns som att min kropp håller på att gå sönder inifrån.

Men även i de mörkaste stunderna så finns det en strimma hopp.   

Karin
2017-03-31 @ 08:19:38

Följer din blogg och jag känner igen mig in det du skriver,
Jag drabbades själv av en utmattning för några år sedan, vill bara säga att vägen tillbaka kan vara lång och man kan falla många gånger längs vägen, men tillslut så har du bara bra dagar och då har du vunnit över sjukdomen. Fortsätt kämpa så kommer du en dag att må mycket bättre. Kram

Svar: Tack snälla du❤️, dina ord får mig att hoppas och se ljust på framtiden, önskar att jag hade fler bra dagar, men precis som du skriver, det kommer att komma! Jag kämpar för att dessa ska bli fler och fler!!
Angelika Eriksson

Malin
2017-03-31 @ 14:00:06

Så härligt ju, det är verkligen svårt att varva ner och leva just i nuet, men bättre lyckopiller finns ju inte än en promenad i lugn och ro med hundarna, de är de bästa läromästarna på att vara närvarande ❤💋




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0