Skolmusikal ❤️

Igår kväll bjöd de in till en musikal i skolan där mina äldsta går, den skolan är en F-6 skola. 

Och i denna musikal var hela skolan med. 
Man hade lyckats fått alla barn på hela skolan att vara med och alla hade en viktig roll i musikalen, de äldre barnen hade huvudrollerna och de yngre var med och sjöng och dansade.
På ett helt fantastiskt sätt hade man fått alla barn att känna sig betydelsefull och att var och en hade en viktig del i föreställningen. 

Men de som berör mest förutom hur duktiga alla var, va att de äldre barnen hjälper de yngre och hejar på varandra. Sammanhållningen denna dag är total och man får faktist ett hopp om framtiden med så fina barn! 

Musikalen som vi bjöds på var Mary poppins. Alla var klädda i kläder som man hade på den tiden Mary poppins utspelade sig.klänningar, förkläden och hattar.
En bit in i musikalen så glömmer man att de faktist är barn som står på scenen. Då detta var så pass bra genomfört och planerat att de hade kunnat passa på vilken teater scen som helst. 
Budskapet som jag tar med mig från denna kväll är just sammanhållningen och att man hjälper varandra, för om man gör de så når man målet. 

Tyvärr ville inte min mobil vara med mig just denna kväll, så jag kunde inte ta några foton. 
Men detta var en kanon kväll, tusen tack alla duktiga barn för denna fantastiska musikal! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0