I söndags var jag med om något som aldrig tidigare hänt.

I söndags upplevde jag den värsta tänkbara smärtan och jag blev totalt LIVRÄDD. 

Jag trodde på riktigt att jag skulle dö!

Vi tar det från början, under hela söndagen hade jag ett tryck över bröstet och det blev liksom bara värre och värre, jag blev lik blek och allt bara snurrade, det blev tungt att andas, kändes som att någon satt på bröstkorgen och jag började frysa nå kopiöst, min kropp bara skakade. 

Jag ringde då 11-77 för att få råd och jag beskrev mina symptom och hon sa åt mig att ringa 112 genast, sagt och gjort så gjorde jag de och ambulansen kom och tog EKG, blodtryck mm 
Jag hade något högtblodtryck men annars såg allt bra ut och vi satt och pratade en stund och sjuksköterskan frågar om jag någongång haft panikångest. Han berättar lite om vad det är och hur det yttrar sig och han tycker att mina symptom stämmer överens med det! 
Han förklarade att man blir skit rädd särkilt när det är första gången och att det var bra att jag ringde för detta måste kollas upp. 
För det kommer att inträffa igen och då är det viktigt att jag vet hur jag ska hantera det! 

Det var det värsta jag någonsin upplevt, känslan av att livet rinner ifrån en och den rädsla det skapar inte bara för mig utan också för mina närmaste! 

Ta hand om varandra 
❤/A




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0