Mimayin Keyuri

Namn: Mimayin Keyur 

          
            Till vardags kallas hon för Vilja. 

Född: 2016-12-16

Ras: Tibetansk Mastiff

Kön: Tik

Färg: Blue and tan. 

Speciella egenskaper: 
Tjurig som bara den, med en vilja av stål. 
Men med ett mycket stort hjärta. 

Det bästa hon vet: 
Vara ute, gärna tillsammans med barnen. Älskar att busa i snön. 
Vara med på allt vi gör. 
Umgås med fåren. 
Älskar att ha barnen nära. 

Det absolut värsta hon vet: 
När vi åker bort och hon inte får följa med och när någon av barnen ej är hemma.  

Bästa maten: 
Enlig Vilja så är all mat den bästa. Hon älskar mat i alla former. 

Hur hon kom till oss: 

Vi bestämde att vi skulle ha en till Tibetansk mastiff i familjen. 
Åter igen så tog vi en tur ner till Asta på kenneln Mimayin. 
Denna gång fick de två älsta barnen vara hemma med faster, bara den yngsta fick följa med. 

Vi hade inte talat om för barnen vad vi skulle göra, utan de fick bli en överraskning. 
Jag var vid detta tillfälle gravid, så barnen trodde att kanske skulle vi komma hem med bebisen. 

Denna gång hittade vi hem till Asta utan problem och fel körningar. 
Vi skulle få välja en valp och egentligen ville man ju bara ta med alla hem, så mysiga allihopa. 

Men vilja var den lilla med rött halsband, hon var minst av alla. 
Man kan säga att hon valde oss, hon var den valp som kom fram först till oss och hon var den som vann vår son Alvins hjärta.
 
Han var verkligen i himmelriket när han satt där på golvet med alla valpar runt sig och det var som att dom förstod att han också var liten, han var ju faktist bara två år.

På kvällen rullade vi in hemma på gården och hemma hade vi två mycket nyfikna barn och framför allt en nyfiken Cilpa. 

Cilpa och vilja fann varandra direkt, det var som om dom alltid hade känt varandra och sen den dagen är dom oskiljaktiga. 


Första dagen hemma.
Blev lite trött
Jobbigt att busa
Sova och dröma om rackartyg
Ska vi gå ut? Härligt
Så blev jag trött igen
Nu myser vi kusinen och jag.
Vilja och Ida
Det gäller att vara nära, Cilpa och Vilja
Vi sover på soffan
Myser med husse
Moa och Vilja
Något större har jag blivit
Min soffa, min filt, min leksak
Vilja och Alvin kollar på film
Min människovalp Tilda, Rör ej utan min tillåtelse
Kramas med Alvin
Biter på mattes sko
Longevity - en blogg om hälsa
2017-01-06 @ 16:55:11
URL: http://madelein.se/

Så otroligt fina hundar!

Svar: Tack, ja dom är fina mina pälstroll
Angelika Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0