Friskt ute ☃️❄️

Idag vaknade man till ett friskt ute klimat, garanterat myggfritt i allafall. 

Det sägs ju att det finns inga dåliga kläder bara dåliga kläder... 
med det i åtanke klädde jag på mig riktigt när jag skulle gå till djuren på morgonen. 
Brrr näsan och kinderna blev röda och stela och håret som stack ut utanför mössan blev till is. 
Nere hos djuren var de dock inte kallt, där fick man istället börja klä av sig allt man pälsat på sig, för att inte svettas allt för mycket. 
Väl på väg upp igen så frös man ihop på nytt. 
Denna blid är tagen från en granne på byn, ungefär samma tid som jag var ute. 
Då förstår jag varför jag tyckte allt gick lite trögt idag! 

Ha de gott, trots kylan ❄️🌨☃️⛄️







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0