Familjen enlig mig!

Familj.... 

vad är det egentligen? 

Enligt mig så kan man skapa sin egen familj och enligt mig så behöver inte nödvändigtvis de som du väljer kalla din familj ha några blodsband. 


I vissa fall kan man ha en mycket bättre relation med någon som du inte har något blodsband till. 

Får man inte kalla dom familj då? 

Blod är inte alltid tjockare än vatten. 
Jag personligen har nästan ingen kontakt med min biologiska släkt, alltså de jag är släkt med via blodsband, det är några få jag har kontakt med och pga avstånd så blir det mest via internet och telefon. 

Sen har jag några helt fantastiska personer i min närhet som jag skulle gå genom eld för, enligt mig så är då dom personerna mer familj än de jag inte har någon kontakt med. 

När jag tänker på ordet familj så kommer jag att tänka på barbapappa familjen. 


Det spelar ingen roll vem du är eller hur du ser ut,
För i en riktig familj kan man se ut precis hur man vill, 
i en riktig familj låter man varje individ vara precis som han eller hon är, vi försöker inte ändra på någon. 
Vi dömmer inte någon. 
Vi finns där för varandra och vi tar hand om varandra. 

Det är enligt mig en riktig familj ❤
Och jag är glad och stolt över de människor som jag har i min STORA familj ❤

Anonym
2017-01-19 @ 08:13:43

Jag håller med dig i att man själv väljer hur ens familj ska se ut. Man väljer själv vilka människor man väljer att ha närmast. Det behöver inte alltid betyda att man har den bästa relationen med dom man annars vara släkt med, dvs har blodsband med.
Man ska omge sig med människor man tycker om och som framför allt tycker om dej för den du är.
Om en människa älskar någon villkorslöst så är det en Familj
💜
Ha de bra / M

Svar:
Angelika Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0