Ett år till

Så har julhelgen passerat och den innebär en jul till utan att du finns med oss. 

Mycket känslor och tankar kring julen. 
Julen anses alla tycka om, gör man inte det så anses man vara konstig, alla ska vara lyckliga under julen, känner man inte de så anses man vara tråkig. 
Då är jag både konstig och tråkig.

Julen förr var för mig en härlig tid, just för att det var då man samlade hela familjen och bara var med varandra, jag minns jularna när jag var liten, då var vi alltid hos mormor och morfar, mamma och jag. Detta var den underbaraste tiden i mitt liv, jag tillbringade mycket tid på gården hos min mormor och morfar i vackra Järvsö, detta var min trygga punkt i livet.
Men nu finns inget av detta kvar, mormor,morfar och mamma har lämnat detta livet. 
När sekunder blir till minuter, minuter till timmar, timmar blir till dyng, dyng blir till dagar, dagar blir till veckor, veckor blir till månader, månader blir till år 
Det spelar ingen roll hur lång tid ni varit borta, det avtryck ni gjorde i mitt liv kommer alltid att finnas med mig och det är mycket av detta som gjort mig till den jag är idag! Tack för att just jag fick äran att vara ert barnbarn och dotter! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0