Min lillasyster!

Tänkte ta allt från början. 


Den 23/3 1991 föddes min lillasyster och eftersom att hon föddes förtidigt så fick hon och mamma vara kvar på sjukhuset ett tag, jag var då 7 år, skulle fylla 8år den sommaren. Jag minns inte så mycket av tiden då hon var bebis. 
Men på dagis konstaterade man att hon hade ett begåvningshandikapp och det blev en massa utredningar och besök på bup. Allt funkade ganska bra i skolan tills hon skulle börja 6an då kom problemen med mobbing och utanförskap och hon började ljuga om precis allt. 
Detta fick följder soc blev inblandade pga att hon påstod att hon blev misshandlad hemma mm. 

Hon har alltid tyckt om att vara i centrum och var hon inte de så skapade hon de själv, så har det varit sen hon var liten, men då var det mera oskyldiga saker som att hon bjöd in på teater, dans uppvisning mm hon fick då hela familjens uppmärksamhet för en stund och nöjde sig med detta, men allt eftersom att hon blev äldre så växte behovet att vara i fokus och hon blev mer och mer manipulativ och lögnerna blev grövre, under denna period så valde myndighetena att gå på min systershistorier och mamma valde då i samråd med kommunen att låta Veronika som min syster heter gå i en skola drygt 5 mil från hemmet, en skola anpassad för särskolebarn och boende på elevhem under veckorna. Det funkade bra till en början,men så en dag hade Veronika gömt alla sina kläder och sagt att hon minsann inte hade några och de fanns inga hemma heller för hennes mamma köpte aldrig kläder till henne. Mamma som vid den här tiden satt i rullstol efter en trafikolycka tog detta mycket hårt, ungen hade 2 fulla garderober med kläder och en byrå med underkläder. Men även här valde kommunen att gå på min systers historia och hon fick ta med sig en personal från elevhemmet och handla kläder och denna shoppingtur landade på ca 7000kr, detta fick min mamma betala och det är mycket pengar för en sjukpensionär. De här var bara en av många saker som skulle Ske de närmaste månaderna. 
Mamma besökte elevhemmet så ofta hon kunde under veckorna om så bra för att fråga hur min syster mådde, ta en fika mm hon var alltid där så fort elevhemmet anordnade någon form av aktivitet som grillkväll,fiskekväll och terminsavslutningar, hon ville allt väl för min lillasyster. 
Veronika gjorde massa dumma grejor för att hon själv skulle hamna i centrum och hon gjorde precis allt för att få som hon ville. 
Detta skulle jag bittert få erfara när mamma dog! 

Eva
2016-12-12 @ 14:29:11
URL: http://urmoderns.blogg.se

Kramar <3

Svar: Många kramar till dej ❤️
Angelika Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bondemamman.blogg.se

Följ med vår stora familj bestående av jag (Angelika),min sambo Emil och våra 5barn Moa,Ida,Alvin,Tilda,Alvin och minstingen Maija. Vi bor på en bondgård med allt vad det innebär, här får ni hänga med på allt mellan himmel och jord.

RSS 2.0